13 Ocak 2011 Perşembe

Şehr-i Sitanbul

Hani şair demiş ya:
Bu şehr-i Sitanbul ki bi mislü behadır
Bir sengine yekpare Acem mülkü fedadır
Böyle bir şehirde yaşamak ne güzel...
Ama şehr-i Sitanbul bugün çok karamsardı değil mi?
Bugün benim de havam şehr-i Sitanbul havası.
Lakin arkadaş davetindeki papatya salatam pek beğenilmiş.
O nedenle tarifini vermek istedim.
Tarifimiz ülkemizin sevgili Oktay Ustasına ait:)
Önce salatamızın resmi gelsin bakalım
Çok güzel görünüyor değil mi? :)

Malzemeler
6 tane haşlanmış patates
2 tane haşlanmış havuç
1 su bardağı haşlanmış bezelye
Biraz yeşillik (göbel salata, maydonoz, dere otu)
Kornişon turşu
2 yemek kaşığı yoğurt
1 yemek kaşığı mayonez
Damak zevkinize göre istediğiniz kadar yağ, limon, tuz ve karabiber

Yapılışı

  • Haşlanmış patatesleri bir çatal yardımıyla eziyoruz. Arzu ettiğimiz kadar yağ, limon, karabiber ve tuz ilave ediyoruz.
  • Ayrı bir kabın içerisinde yeşillikleri ve kornişon turşuları doğruyoruz.
  • Patateslerin yarısını salatanın yapılacağı kabın içerisine düzgün bir şekilde yayıyoruz.
  • Patateslerin ilk katının üzerine, doğranılan yeşillik ve turşuları alıyoruz. Turşu tuzludur ama ben yine de yeşillik üzerine biraz limon ve tuz ilave ettim.
  • Kalan patatesleri yeşilliklerin üzerine düzgün bir şekilde yayıyoruz.
  • Böylece papatya patates salatamızın süslemesi kalmış oldu.
  • Havuçları verev olarak kesiyoruz ve salatanın üzerine resimde görüldüğü gibi yerleştiriyoruz.
  • Ben bezelyeleri biraz fazla koydum ama siz, bezelyeyi ortada bir yuvarlak olacak şekilde tek sıra halinde de dizebilirsiniz.
  • Son olarak yoğurt ve mayonezi çırparak, sınırlarını bezelye ile oluşturduğunuz orta yuvarlağın içine yayıyorsunuz. Mayonez tadından hoşlanıyorsanız hiç yoğurt eklemeden sadece mayonez de kullanabilirsiniz.
  • Ben üzerine biraz da pul biber serptim.
  • Ve papatya salatamız bitmiş oldu. Herkese afiyet olsun:)




1 yorum:

  1. Şehrin kendi güzel, gönlü geniş, eli lezzetli aşçısının yaptığı diğer her şey gibi papatya salatası da hem görüntüsüyle hem de tadıyla çoookkk güzeldi. Ama kendi adıma favorim o çıtır böreklerdi. Onların da tariflerini bekliyorum merakla.

    YanıtlaSil